Požarna varnost je ena izmed ključnih tem, s katerimi se morajo podjetja aktivno ukvarjati, saj požari ne povzročajo le obsežne materialne škode, ampak ogrožajo tudi življenja zaposlenih in obiskovalcev. Slovenija ima dobro urejeno zakonodajo na področju varstva pred požarom, ki podjetjem nalaga vrsto obveznosti za zagotavljanje varnosti.

Statistika kaže, da večina požarov nastane zaradi kršitev osnovnih pravil požarne varnosti. To kaže na potrebo po boljši osveščenosti in izobraževanju. Zato je nujno, da podjetja ustrezno prilagodijo svoje varnostne ukrepe ter uskladijo postopke s trenutno zakonodajo.

V Sloveniji področje varstva pred požarom ureja Zakon o varstvu pred požarom (ZVPoz) in na njegovi osnovi sprejeti pravilniki. Zakon določa, da morajo podjetja in lastniki stavb sprejeti ustrezne ukrepe za varovanje ljudi, premoženja in okolja pred požari.

Zagotavljanje varnosti in skladnosti z zakonodajo

Med ključne zahteve sodijo:

  • Ocena požarne ogroženosti

    Vsako podjetje mora izdelati oceno požarne ogroženosti, ki upošteva tveganja za nastanek požara glede na dejavnosti in lastnosti objekta. Na podlagi te ocene se določijo preventivni ukrepi za zmanjšanje tveganja požara.

  • Požarni red

    Podjetja so dolžna izdelati in javno objaviti požarni red, ki ureja celoten sistem varstva pred požarom v objektu. Požarni red mora vsebovati organizacijo varstva pred požarom, vključno z nalogami zaposlenih, prepovedjo tveganih dejavnosti, odstranjevanjem gorljivih snovi, določitvijo števila uporabnikov, ukrepi za nevarnost eksplozije in vžiga, načrtom evakuacije, navodili za ravnanje v primeru požara, ter program usposabljanja. Lastnik mora prilagoditi požarni red glede na značilnosti objekta, pričakovan požar in specifične lastnosti uporabnikov.

  • Načrt evakuacije

    Za požarno bolj ogrožene objekte (ogroženost najmanj stopnja 3) in za objekte, v katerih je lahko hkrati več kot 100 ljudi,  je obvezna izdelava načrta evakuacije. Ta mora jasno prikazovati razporeditev prostorov, evakuacijske poti, zbirna mesta ter položaje naprav in opreme za gašenje začetnih požarov ter ročnih javljalnikov požara.

    Načrt mora biti nameščen v vsaki sobi ali prostoru, kjer se ljudje zbirajo ali zadržujejo glede na namembnost objekta. V objektih z več lastniki ali uporabniki je potrebno načrte evakuacije uskladiti.

  • Usposabljanje zaposlenih

    podjetja morajo organizirati redno usposabljanje zaposlenih glede ravnanja ob požaru in uporabe gasilnih naprav. Zaposleni morajo biti usposobljeni za gašenje začetnih požarov, evakuacijo in druge nujne postopke.

  • Vzdrževanje požarne opreme

    požarna oprema, kot so gasilni aparati, detektorji dima, hidranti,… mora biti redno vzdrževana in pregledovana s strani pooblaščenih serviserjev. Redni pregledi so ključni za zagotavljanje učinkovitosti te opreme v primeru požara.

  • Vaje evakuacije

    Podjetja z večjo požarno ogroženostjo morajo vsaj enkrat letno organizirati praktično usposabljanje za  izvajanje evakuacije ob požaru ter voditi evidenco o času, udeležencih in načinu izvedbe. S tem usposabljanjem se zagotovi, da so zaposleni dobro seznanjeni s postopki evakuacije in pripravljeni na hitro ter učinkovito ukrepanje ob požaru.

Požarna varnost ni le zakonska obveznost, temveč tudi odgovornost podjetij do zaposlenih in širše skupnosti. S tem, ko podjetja vlagajo v preventivne ukrepe, usposabljanje zaposlenih in redno vzdrževanje opreme, ne le zmanjšujejo tveganje za nastanek požara, ampak tudi varujejo življenja in premoženje.

Skladnost z zakonodajo na področju požarne varnosti ne prinaša le pravne zaščite, temveč krepi tudi zaupanje strank, zaposlenih in poslovnih partnerjev. Poskrbite, da bo skrb za požarno varnost vašega podjetja vedno na najvišji ravni, saj je preventiva najboljši način za zaščito pred požarom.

Če potrebujete pomoč pri pripravi ocene požarne ogroženosti, izdelavi požarnega reda, požarnega načrta, načrta evakuacije ali organizaciji usposabljanj, nas kontaktirajte – z veseljem vam bomo pomagali zagotoviti varnost in skladnost z zakonodajo v vašem podjetju.

– Aktivni na delovnem mestu
– Zdrava prehrana
– Stres na delovnem mestu
– Pravilno delo za preprečevanje kostno-mišičnih bolezni
– Izobraževanja in delavnice za vodilne in vodstvene delavce
– Team buildingi za podjetja
 
Za več informacij ali pripravo ponudbe nam pošljite email ali nas pokličite.
gregor@gvar.si
031 666 426

Kratka in učinkovita masaža na delovnem mestu preprečuje bolečino, zmanjša mišično napetost v vratu,
rokah in hrbtu, pospešuje cirkulacijo, preprečuje stres in poveča učinkovitost zaposlenih.
 
Za več informacij ali pripravo ponudbe nam pošljite email ali nas pokličite.
gregor@gvar.si
031 666 426

– Zakupljen dogovorjen termin vadbe v podjetju ali v fitnes centru.
– Vadečim so na voljo vsi pripomočki in rekviziti.
– Vadba je prilagojena vašim željam in potrebam.
 
Za več informacij ali pripravo ponudbe nam pošljite email ali nas pokličite.
gregor@gvar.si
031 666 426

– Testiranje telesne sestave na napravi Inbody, izpis stanja.
– Izračun puste maščobne in mišične mase, kostna gostota, indeks telesne mase, segmentacija telesa, beljakovine, minerali in voda v telesu …
– Merjenje telesnih obsegov;
– Kaliperne meritve;
– Merjenje Krvnega tlaka in srčnega utripa;
– Merjenje globine predklona;
– Beleženje vseh rezultatov, analiza in priporočilo posamezniku, kako rezultate izboljšati.
 
Za več informacij ali pripravo ponudbe nam pošljite email ali nas pokličite.
gregor@gvar.si
031 666 426

Pomoč pri uvajanju aktivnih odmorov na delovnem mestu, svetovanje in prikaz pravilne izvedbe vaj, ki so prilagojene delu, ki ga opravljate.
 
Za več informacij ali pripravo ponudbe nam pošljite email ali nas pokličite.
gregor@gvar.si
031 666 426