Stres na delovnem mestu povzročajo prevelike zahteve in izpostavljenost dejavnikom stresa.
Pogostejši dejavniki stresa na delovnem mestu so:
- služba je nezanesljiva, delavci nimajo stalnega delovnega mesta, so zaposleni za določen čas;
- premalo časa oziroma preveč dela, da bi delavci dokončali svoje delovne naloge- prekratki roki,
- delavci imajo veliko odgovornosti, pooblastil oziroma pristojnosti pri odločanju pa malo;
- opis delovnih nalog je nejasen, pristojnosti so neopredeljene;
- v podjetju ni ustrezne komunikacije- nadrejeni, sodelavci ali podrejeni ne sodelujejo med seboj;
- delavci nimajo možnosti, da bi pokazali svoja znanja in sposobnosti;
- delo ni spodbudno, delavcev ne zadovoljuje, delavci ne čutijo nobene spodbude v smislu razvoja njih samih ali podjetja;
- za dobro opravljeno delo ni priznanja, niti nagrade;
- ni možnosti pritožbe;
- delavci delajo v neugodnih (hrup, vročina) in nevarnih (visoka stopnja tveganja za nastanek poškodb) delovnih pogojih;
- manjša napaka ali trenuten upad pozornosti na delovnem mestu s strani delavca ima lahko resne ali celo usodne posledice.
Kaj lahko naredi podjetje, da zmanjša stres zaposlenih na delovnem mestu:
- na voljo mora biti dovolj časa, da delavci lahko opravijo svoje delovne naloge;
- podjetje mora skrbeti za stalno strokovno izpopolnjevanje delavcev ter jim nuditi možnost dodatnega izobraževanja za njihovo osebnostno rast;
- delavci morajo jasno vedeti, kakšne so njihove naloge in pristojnosti;
- delavci morajo imeti možnost podajanja pritožb, ki so nato hitro obravnavane;
- delavci morajo biti za dobro delo nagrajeni;
- cilji in vrednote podjetja morajo biti jasni in v bistvenih točkah ustrezati ciljem in vrednotam delavcev;
- na delovnem mestu mora biti poskrbljeno za varnost in zdravje pri delu;
- na vseh ravneh v podjetju poteka komunikacija, delavci med seboj sodelujejo in se dopolnjujejo.
Vir: – Univerzitetni rehabilitacijski Inštitut RS.Kako do boljšega počutja na delovnem mestu.
mestih (2012).